Pages

May 02, 2011

Like aunt like nephew


Assalamualaikum

hari ni sangatlah panas.sampaikan saya nak kluar berjalan pun rasa malas.haha.so.i decided to stay je kat umah and buat apa yang patut.ok.bukan nak bercerita pasal panas.or.pasal nak buat apa kat umah.but.saya nak bercerita tentang ny nephew (Danial Haikal).he is 8years old this year.and.what i wanna tell is hari ni dia balik sekolah JALAN KAKI.hahah.distance between my house dengan his school.agak jaoh la.kalau dengan kereta dalam lima(5) minit ++.tapi for his age.agak penat la kalau nak berjalan balik.

ceritanya macam ni.hari ni he suppose ada kelas Fardhu Ain.so, mak dia ingat dia balik pukul 4.30 petang.jadinya mak dia which is my sis just ambik adik dia jelah (ISYA).balik umah Mr abah tanya,
"kenapa tak ambik danial?"

and ISYA answer,
"abang kata dia balik kul 4.30 sebab dia nak masuk kls fardhu ain".

kitorang pun just.
"ok la kalau cam tuh"

but.dalam pukul 2 petang lebih.tengok tengok danial sampai depan pintu.crying.haha.so.saya tanya,
"abang balik dengan sape?".

dia cakap dia balik jalan kaki.one family yang ada terkejut giler.yang tak tahannya sanggup dia balik jalan kaki semata-mata tak nak masuk kls Fardhu Ain tuh.macam-macam la dia tuh.

like aunt,like nephew.saya pun masa balik umah jumaat lepas jalan kaki jugak.sebabnya masa call Mrs Mama dia cakap abah tak leh gi ambik sebab ada kerja and mintak saya pergi umah abang dulu.then petang tu lepas jumaat baru Mr Abah boleh gi ambik.tapi.saya tak nak sebab saya nak balik umah.so.saya pun dengan semangat nak balik umah jalan kaki sepanjang lebih dua(2) KM.hebat tak?

itulah.memang like aunt like nephew la.to Danial.i am really pround of u.hahaha

No comments:

Post a Comment