Pages

November 21, 2010

perfection???

seorang teman pernah berkata kita akan ditemukan dengan orang yang salah dulu baru kita akan diberi orang yang benar2 tepat buat kita..


jalan kehidupan juga begitu..kadang2 kita bertemu dengan orang yang sebenarnya bukan untuk kita..kita hanya ditakdirkan untuk berada dalam kitaran keidupan masing2 bukanlah ditakdirkan untuk bersama berkongsi segalanya...apa yang paling perit untuk ditelan adalah saat kita bertemu dengan someone dan kita anggap dia adalah yang tepat untuk kita..tp hakikatnya, masa berlalu dan kita mulai mengerti dia bukanlah yang tepat...

bg pengalaman sesetengah orang, andai itu terjadi, sakitnya pasti pedih kerana kita telahpun memberikan hati dan perasaan untuk dia dan berharap agar dia menjadi terakhir untuk kita...

bagi aku sendiri...errrmmmm...entahlah..pada usiaku yang akan melangkah ke 21tahun, masih tak tahu apa yang aku inginkan dalam kehidupan aku...yang aku tahu aku ingin mendapatkan segala yang aku impikan dan untuk itu ak perlu berusaha...mungkin aku ingin kesempurnaan dalam menggapai cita2 aku hinggakan aku leka dan lemah dalam soal laen dan kerana itu aku sering salah dalam membuat pilihan...


apa yang aku inginkan dari seorang lelaki???soalan itu kerap kali aku tanya pada diri sendiri dan jawapannya....
tak salah untuk ada impian tentang
karekter mereka tapi kadang2 aku terfikir..perlukah checklist itu aku cipta??semua orang inginkan kesempurnaan dalam kehidupan dan begitu juga aku..adakah aku inginkan kesempurnaan yang benar2 sempurna??


yang sempurna itu sebenarnye tiada..yg ada hanyalah kesempurnaan yg kita sendiri cipta..

aku ingin serahkan segalanya pada Yang Berkuasa kerana aku lelah memikirkan segalanya...biarlah takdir aku yang menentukan apa yang berlaku pada kemudian hari....



No comments:

Post a Comment