Pages

September 16, 2010

what will the future brings???

mgikut pndangan aku, skrg ni byk siri cerita baru yg ditayangkan adlh brkenaan dgn CINTA??? famous kah perkataan itu sehinggakan ramai yang mengagungkannya??? Opss..jgn slh anggap aku tak suka, cuma aku rasa pelik dan tertanya knp..sebetulnya aku mengagumi orang yang telah menjumpai cinta mereka..tak kesah lah maksud cinta itu apa tapi, aku kagum dengan golongan ini..mereka bahagia dengan cinta mereka..

tp, aku bukan ingin bercerita tentang cinta tp lbh kpd masa depan..

dh lama aku fikir tentang ni.." apa yang akan jadi pd ak andainya masa depan yang menanti aku kelak bukan seperti yang aku inginkan?".." adakah aku mampu untuk menempuhinya dengan redha?".. "apa mungkin semua orang juga berfikiran seperti aku?? atau hanya aku yang memikirkan sesuatu yang tak sepatutnya difikirkan??.. berkali aku katakan pada diri sendiri bhw aku takut untuk menghadapi masa depan tp, setakut manapun aku, ianya tetap datang..selangkah demi selangkah..mendekat dan mendekat...

ada satu pepatah "jadilah seperti berlian didalam bekas kaca"..cantik pada pandangan orang..namun sukar disentuh..apakah aku mampu untuk menjadi seperti itu kelak?? aku ingin menjadi seperti seseorang yang aku kagumi..dimana aku, dia sempurna..tiada cacat celanya..

sejujurnya aku takut utk melangkah kerana aku takut tersungkur sebelum sampai ke destinasi aku..aku takut dengan apa yang menanti aku didepan..adakah ianya sesuatu yang baek, ataupun sebaliknya??




No comments:

Post a Comment