Pages

June 23, 2010

aku..


diari ni menyimpan bnyk cerita..
cerita antara aku dan dia...cerita antara persahabatan 2 insan..cerita tentang kehidupan...
diari ini telah lama aku tutup dan aku ingat aku takkan bukanya lagi kerana didalam diari ini tersimpan kenangan yang paling menyakitkan...penyesalan yang membuatkan segalanya berubah..
tapi hari ini diari ini aku buka..bukan kerana aku ingin mengimbau kembali setiap kenangan yang ada, tapi untuk mencoret buat kesekian kali tentang apa yang terjadi...saat diari ini dibuka satu persatu kenangan 2tahun dulu terbayang dimata..kenangan selama 2tahun yang aku simpan dan abadikan dalam setiap langkah perjalanan aku tanpa pernah sedetikpun aku terleka..
sudah beberapa kali aku cuba berbicara pada diri bahawa kenangan itu harus aku lupakan tapi perasaan itu begitu sukar untuk aku lepaskan dan aku sendiri hairan kenapa...begitu byk persoalan yang ada..begitu dalam perasaan yang aku rasa tapi tak siapa yang tahu...
sekali lagi airmata aku jatuh gara2 kenangan itu hingga membuatkan aku terlena...
kenapa aku harus mengenal dirinya??
kenapa aku harus menyayanginya??
dan kenapa aku harus kehilangan dia dalam hidup aku???
penyesalan yang tak pernah sudah menyeksa diri aku tanpa aku sedar aku telahpun menghukum diri aku selama 2tahun ini...
apakah akan ada jalan lain yang boleh aku tuju untuk aku melupakannya dan meninggalkan kenangan jauh sekali hingga saat aku ingin menoleh kenangan itu sudah tidak kelihatan???




No comments:

Post a Comment