Pages

April 18, 2011

pemahaman dari saya seorang yang kurang sempurna

assalamualaikum...

dah lama tak update blog nih.rindu la plak.hrmmm.nak tulis ape erk?last monday saya ada test MUET. yang saya nak citer adalah pasal tajuk essay yang kluar.tajuknye "THE MOST VALUABLE THING IN LIFE IS FRIENDSHIP",do u agree? saya pilih agree.of course la kan.kalau tak de kawan kita ni bukan sape2 kat atas dunia ni.tapi ada yang agak kurang bernasib baek sbb dorang tak pandai pilih kawan.saya tak kata saya pandai dalam memilih kawan.tapi,atleast bagi saya kawan2 saya adalah terbaik.AND for sure u'olls pon akan rase benda yang sama.Well, gud for u.

byk isi yang saya elobrate dalam essay tu, for example "gud friend will lead us to a better path".u'olls stuju tak? mesti2 la kan?haha..tapi ada gak yang lead kita to a wrong path. sebagai contoh kawan yang kutuk kawan yang laen and dia nk suh kita join skali dalam sesi mgutuk tuh and kita yang blurr and senget ni,terikot la. kalau kawan tuh seorang kawan yang baek takdelah kan nak wat cam tuh. saya ada kenal seorang kawan ni (its more to someone i noe,bkn kawan), kat depan bukan maen baek lagi.tapi tak tahu la plak selama ni dia ada simpan perasaan sakit ati tahap melampau kat kitorang. sampai semua kawan2 dia dah "benci" kat kitorang. so, lepas benda ni jadi, kitorang jadi terfikir sendiri apa salah kitorang sampai diorang wat cam tuh? siap hentam dalam laman sosial lagi.biar betol.

yang tak tahan.siap bagi list lagi prangai kitorang.wahhh...memang mantap la. bila tahu rasa macam nak tampar biar senget jer muka tapi disabarkan diri kerana saya orang yang SANGAT SABAR.ahaks~

ni saya nak cakap kat sape2 yang tak puas ati lagi. kitorang dah siap MEMOHON MAAF dah.dan berharap perkara ni tak berlanjutan.tapi say tak paham kenapa masih ada isu kutuk mengutuk ni.mungkin salah kitorang kot. so saya mintak maaf segala salah dan silap. tapi seriously macam kawan saya bagitau kitorang nak buat macam kitorang tak kenal korang so, korang pun boleh kan wat macam tuh kat kitorang? korang wat buta mata jer bila jumpa ngan kitorang and apa yang saya nak mintak sangat kalau boleh korang jadi bisu sekejap bila terserempak ngan kitorang.janganlah lepas jumpa jer kutuk kaw2.sebab kitorang pun buat macam tuh gak. hah. satu lagi.JANGANLAH KERANA NILA SETITIK ROSAK SATU KILANG SUSU.jangan suka2 ati jer nak judge orang. kalau nak wat jugak korang dok la kat mana2 gua yang ada, tapi jangan GUA MUSANG TAU.lepas tuh confirmkan korang takkan jumpa ngan orang yang korang kutuk tuh.bukan apa,saya takut nanti korang tak jumpa jalan balik jer. sekian~





No comments:

Post a Comment