Pages

June 15, 2010

hidup..

adakah hidup memang sebegini??
menginginkan hanya yang indah...
kaum hawa seringkali mengimpikan sesuatu yang kadang2 luar dari kebiasaan tapi itulah apa yang dikatakan lumrah..
mereka mengimpikan akan hadirnya "prince charming" yang akan melengkapkan kisah cinta mereka...
mengidamkan adanya "happy ending" dalam setiap perjalanan dan haluan yang ditempuhi..
tapi, adakah hidup ini sebnarnya akan berakhir dengan "happy ending"??
perpisahan, pertengkaran dan perselisihan yang terjadi kadang2 menghancurkan impian indah itu.
sebenarnya semua ini bergantung pd diri sndiri..ada yang hidupnya berakhir dengan bahagia hingga ke penhujung tp ada jugak yang mengambil jalan yang salah menyebabkan impian indah itu semakin menjauh..
bagi aku, hidup ini tak ubah seperti pertaruhan..
istilah "happy ending" itu hanyalah wujud dalam cerita dongeng yang b'tujuan mengaburi mata kita ttg realiti sebenar kehidupan. "prince charming" hanyalah watak protagonis yang dicipta oleh diri sendiri yang hanya wujud dalam dunia fantasi kerana realitinya tidak ada yang sesempurna itu..
bagi aku, aku tak perlukan "prince charming" utk melengkapkan hidup aku kerana "dia" hanyalah ada dalam dunia rekaan aku bukan pada dunia nyata yang penuh dengan halangan dan rintangan ini...
aku tak mengharapkan "happy ending" dalam hidup tapi cukuplah andai aku dapat mencapai apa yang aku impikan..cita2 dan impian yang aku bina dan ak tanam..

tapi, apapun pndangan aku, ianya tetap tidak sama kerana lain orang pemikirannya..
apa yang kita sbg manusia boleh buat hanyalah berdoa agar apa yang kita hajati dan impikan akan mnjadi knyataan...




No comments:

Post a Comment