Pages

June 21, 2009

diari ku..

Setiap orang didunia ini dilahirkan dengan keistimewaan masing-masing..semakin aku dewasa aku semakin mencari apakah keistimewaan yang aku punya..Kadang-kadang bila melihat orang lain yang hidupnya penuh dengan kesempurnaan yang tak ada pada aku, aku cemburu..aku cemburu pada keistimewaan mereka dan setiap kali itu aku bertanya pada diri sendiri “kenapa aku tidak ada seperti itu?”..kenapa dia punya itu tapi aku tidak?”..dan kadang-kadang juga aku merasa marah dengan diri sendiri dan keadaan sekeliling aku..

Tapi aku melangkah..semakin aku melangkah aku semakin tahu apakah itu kehidupan..setiap manusia tidak ada yang dilahirkan sempurna..dari bayi yang tidak mengenal dunia, merangkak, bertatih, berjalan dan akhirnya berlari..bayi juga berusaha untuk menjadikan kitaran hidupnya sempurna walau dalam keadaan apa sekalipun..kesimpulannya, keadaan bukanlah penyebab kenapa aku merasakan bahawa hidup aku tidak sempurna tapi fikiran aku yang menyatakan itu pada aku..

Aku sendiri yang harus membuatkan hidup aku terasa sempurna seperti seorang bayi yang belajar merangkak tanpa diajar..hidup berlandaskan apa yang kita inginkan..aku ingin mencorak hidup aku sebaik mungkin..membahagiakan diri sendiri dan berusaha untuk mendapatkan segala yang diidamkan..

No comments:

Post a Comment